Головна сторінка / main page
Новини / news Керівництво Комісії Рішення контракти
Розділи сайту

 
 
 
 
Міжнародне партнерство
За досвідом до західних сусідів

 

 9-10 грудня 2013 року  члени Координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові обласної ради –  голови  районних  рад Волинської області  перебували з офіційним візитом у Республіці Польща.  Візит відбувся з ініціативи голови Волинської обласної ради Володимира Войтовича.
 Метою візиту було поглиблення знань  щодо діяльності польських колег, шляхів зміцнення місцевого самоврядування,   вивчення польського досвіду проведення реформ у сфері місцевого самоврядування.                                                                                                          

      Хочу сказати, що  сучасна система органів місцевого самоврядування Польщі була створена в ході розпочатої в країні у 1997 році адміністративно-територіальної реформи, метою якої було пристосування територіальної структури Польщі до загальноєвропейських стандартів напередодні вступу до ЄС. Зокрема, реформа впровадила триступеневу систему територіальних За досвідом до західних сусідів (01) одиниць (гміна-повіт-воєводство) замість двоступеневої (гміна-воєводство). Іншим завданням реформи була децентралізація влади та передача органам місцевого самоврядування значної частини повноважень на місцях. Реформа остаточно набула чинності з 1 січня 1999 року.  Станом на сьогодні Польща ділиться на 16 воєводств, 379 повітів та 2489 гмін включно з 65 містами,  що мають статус міських повітів. Місцеве самоврядування після реформи включає регіональні, повітові і  територіальні громади ґмін, які відповідають трьом різним рівням основного територіального поділу держави. Між трьома рівнями самоврядування немає відношення організаційної залежності. Вони є рівноправними і відрізняються за поставленими перед ними завданнями. Поляки спочатку визначили первинну адміністративну бюджетну одиницю - гміну.    Середня польська гміна має населення близько 10-15 тис. осіб. Сільські гміни мають у середньому 3 тис. осіб, гміни великих міст - кілька сотень тисяч мешканців. Вони покликані задовольнити потреби місцевої громади в суспільних послугах. Таким чином, місцевий бюджет гміни може складатися з бюджетів кількох окремих сіл, селищ, містечок з навколишніми селищами чи великого міста. Гміна самостійно фінансує видатки на утримання території, шляхів, вулиць, мостів, парків, охорону довкілля, водопостачання, каналізацію та вивезення сміття, забезпечення електроенергією, газом, первинну охорону здоров'я, дошкільні заклади та початкові школи, міський громадський транспорт, бібліотеки та культурні центри, спортивні майданчики тощо. Для цього гміна має закріплені джерела доходів у вигляді податків на власність, сільськогосподарську діяльність, використання лісових ресурсів, підприємницьку діяльність та ін. Також гміна розпоряджається коштами від гербового збору, збору на геологічні розробки, місцевих зборів. Крім цього вона має фіксований відсоток загальнодержавних податків (27,6 % прибуткового податку з громадян, 5 % податку на прибуток підприємств). Бюджет гміни отримує й загальну субвенцію на освіту, бюджетне вирівнювання та компенсацію витрат і цільову дотацію з державного бюджету на делеговані державою повноваження. Польща визначила гміну - найменшу одиницю адміністративно-територіального устрою - базовою, а тому найважливішою. Завдання базового характеру перебувають у компетенції ґмін . До їх обсягу належать усі публічні завдання, не передбачені для інших суб'єктів; задоволення колективних потреб  громадян належить до власних завдань ґміни. Вони виконують також завдання, делеговані їм центральним урядом.

 

З дружнім візитом

З дружнім візитом (01) 20 квітня голова районної ради Анатолій Стаднік на чолі делегації представників органів місцевого самоврядування Іваничівського району відвідав Будинок самодопомоги (соціальний заклад для дорослих та дітей, яким потрібна стороння допомога) у Модрині Республіки Польща. Керівник цього закладу Анна Пілуз ознайомила українську делегацію із роботою закладу, його приміщенням. Також продемонструвала роботи, які виконують мешканці даного закладу, а це: картини, ліплення, різьблення, різного роду художні вироби з глини, пластиліну та й усіх підручних матеріалів. Також пані Анна розповіла, що це заклад денного перебування і на сьогоднішній день у закладі перебуває 35 мешканців - це люди старшого віку, а також і діти (хворі, пристарілі, яким важко самих себе обслуговувати). У користуванні цього соціального закладу є земельна ділянка на якій вирощують овочі, запасів яких постійно вистачає для мешканців Будинку. А ще, за словами керівника закладу, необхідні овочі роздають і мешканцям Будинку додому, якщо є така необхідність. Всього працівників у Будинку Самообслуги разом з водієм - 10 чол. Над мешканцями Будинку має опіку, так званий, Благодійний фонд, який забезпечує мешканців закладу продуктовими наборами.
Приємно те, що роботи мешканців даного закладу брали участь у конкурсі, що проходив у м.Мірче цього року перед Великодніми святами і зайняли І місце у галузі малярство та різьблення.
У закладі передбачені усі необхідні умови для змістовного відпочинку та належного проживання.  


Привітання
Привітання голови РР (01)

Щиро вдячний Вам за те, що завітали на офіційний сайт Іваничівської районної ради

З повагою, голова Іваничівської районної ради Андрій Бадзюнь

Анонси подій / annunciation

Погода / weather